YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Tuesday 18 September 2012

Gambar? Behave lah sayang!


Assalamualaikum..

 Just nak meraban ape yg aku tfikir related to kegiatan UPLOAD GAMBAR di FB ESPECIALLY GIRLS.. Honest, aku suka gila kot upload gambar,  buat muka comel *konon comel*, pose sana sini then… Zappp! UPLOAD kat FB~ tunggu dua tiga saat, berduyun org LIKE, org komen duk puji itu ini.. hah, da dipuji tu ape lagi, gigi ni rase nak tercabut duk sengeh lebar2 bace komen org bagi.. Konon HOT letuw ramai org like kannn? Mengada taik kuda Syahirah! Nampak tak? Nampak tak sukanya kita bila dipuji.. lumrah kehidupan di FB.. sumber utama nak market kan diri~
Pernah je aku terbaca artikel and blog yg related to this kind of action which leads to something bad to us. Even da mati pun ade effect nya jugak.. Roh tak tenang sbb byk post gambar2 yg tah pape nak tunjuk smua yg kita ade, tp xsmpat nak delete da ‘GOAL’. So, ape yg aku paham, kira DOSA laa tu. Tapi, aku wat derkk je.. Alah, bukan tyg gambar sexy ke, tak tutup aurat bagai tu pun.. watlek sudey~ HOBI SUKA2 JE NIE..*ni laa ayat paling takleh pakai yg pnah aku pkai* take note, jgn pkai ayat tu jugak weh! Karut tu!

1 day,  ‘Dia’ tu tukar DP pakai gambar HANDSOME. kalo tak, DP dia muka hantu, muka robot tah pape.. sekali dia tukar, berduyun org post komen kat wall dia, konon KAGUM dgn DP tu. No doubt, aku sendiri rase tak senang duduk. Tapi, disebabkan ego aku ni melangit.. aku ignore je awl2 sampai dia text related to that situation. And YES, aku jeles bila org pandang dia, puji muka dia nak2 lagi bila GIRLS yg pandang. Hati aku kat dalam ni rase mcm kene tenyeh2 ngn kulit durian! SAKIT WOOO~ So, that’s his point! He uses this kind of method to wake me up from this hobby. He doesn’t ask me directly because he wonders that it might hurt me. Thus, he uses this way so that I will experience what he feels once all the people LIKE my pictures n state various kinds of compliments. He makes me thinks out of myself. Bukan psl dia main point aku ni, tyg iklan penaja jap. Hahahah.

Aku slalu tengok most of the status from guys don’t really like the girls that used to post their pictures and showing off their beauty to the public. Lelaki tak suka bila ramai yg admire calon bini dorg. Dorang sygkan mereka, dorang taknak semua selamba badak je tengok gambar girl dorang. Dorang da bagi attention dkat girl tu, so.. girls, kita tak perlukan attention dunia pun, sbb kita nak dia sorang je care pasal kita rite? Lebih afdal, SUAMI kita esok.

Aku sedar, Allah tak suka kita riak dan rasa takbur dgn kelebihan diri yg Dia kasi nie.. Yelah, ada muka comel, mata bling2, body solid, hidung mancung, handsome, putih melepak, rambut terpacak and bla bla.. Allah bagi pinjam kejap utk kita jaga dan syukur dgn anugerah-Nya, bukan utk kita tayang sana sini semata-mata nak org puji. Tipu laa kalo tak rasa happy bila org puji kan? Mmg tak salah nak puji, kita puji ciptaan-Nya jugak.. tapi, bimbangnya.. BILA DIPUJI, BANGGA DIRI, RIAK PUN JOIN SKALI.  Bila aku bace artikel2 tu, tetiba rase bersalah gila duk lyn operasi tayang gmbar kat FB nie. Aku tak janji yg aku da berhenti upload gmbar.. tapi aku akan behave dgn hobi nie.. Nak brubah PAPP TERUS mane nak jadi.. Slow2.. Kadang terlintas dalam palotak aku,

“Sya, ko tayang gambar kat org FB, laki ko nak tgok ape je nnti? MAHAL laa sikit weh! Jangan main tayang je muka comel tuu~ GAMBAR AKU UNTUK LAKI AKU JE! Ha, ce try statement tu pulak Sya oii..”

Sekadar renungan bersama. Aku ni bukan baik or alim mane pun, pendek kata takde nye ciri2 USTAZAH PILIHAN tu.Kalo korg rase betul, ha bagusla. Kalo tak, maafkan aku. Aku just meraban sndri.. tak niat nak buat sesape trase pun, aku just share pengalaman sndri.  Err.. Jage diri ! Bye. *lambai tangan*

1 comment:

  1. ala klo stakat pic tayang muka jer xper kot .. yg mlbih² tu mmg sgja cari dosa cari masalah .. sndri tanggung la ... huhu ... >_^

    ReplyDelete