YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Thursday, 20 September 2012

Saye cuti, awk tolong mengaji. ^__^


      Suatu malam.. Macam biasa, dah lewat malam mesti ngntok nak tido. Tetiba ada text masuk..

"Awk, jgn lupa selawat before tido, ingat Allah, ingat Nabi.."

      Text dibiarkan je tak berbalas. Kerek nya lah kan?  Tetiba, ringtone lagu Kluangman berbunyi! Heh, comel pulak ringtone nye!  Dia~ Bagai seorang pahlawan~ ok, dah! Si lelaki call. Selamba badak je lahh minah tu angkat.

Minah : Hello, ha hah kenapa pulak?

    Minah tu terdiam.. Pertanyaannya mati bila dijawab dgn bacaan Al-Fatihah, Tiga Kul dan Selawat Fatimah.  Sumpah! Sayu.. Dalam kesayuan, dia mengamati setiap bacaan ayat2 suci itu.. Tanpa kata, minah tu hanya mampu tersenyum lebar.. 

Lelaki :  Awk.. Sy terlupa awk cuti, so awk takleh nak ngaji.. That's why sy call, sy tolong bacakan. Even awk tak baca, at least awk dpt pahala mendengar. Dah, tu je. Gi tido, Assalamualaikum.

   Si minah tak sempat nak balas ape2, tooooooooot.. talian da mati. Takde ape lagi, si minah hanya mampu tidur dgn tsenyum kambing..

 Dalam hati si minah, terdetik rasa syukur yg sgt besar: 
" Subhanallah, terima kasih Tuhan utk rasa ini. Selagi rasa ini ada utk kita, aku janji.. Aku akan jaga selamanya. Ya Allah, dgn restu-Mu, izinkan kami bersama selamanya. Halalkan kami suatu saat nnti."


Sesungguhnya, rasa sayang itu lebih indah bila Allah selalu diletakkan bersama. 


No comments:

Post a Comment