YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Wednesday 13 February 2013

Putus Cinta, rasakan KARMA!


 Karma karma karma, apetuuu? Kurma aku tahulah! *K tak lawak*
Ye anak2, KARMA mengikut maksud yg aku cari kt Wikipedia, KARMA membawa maksud bagi setiap peristiwa yang berlaku, akan disusuli oleh peristiwa yang lain yang berlaku akibat peristiwa pertama, dan peristiwa kedua ini akan membawa nikmat atau sebaliknya bergantung kepada kepada sebab musabab peristiwa pertama. Errr.. berbelit macam keling dah maksud dia kan?

Alah meh meh aku cuba pahamkan pakai ayat aku sendiri meh! Pada aku, karma tu benda yang akan jadi balik dekat kita lepas kita buat something dekat org tu haa. Omputeh kate "what u give, u get back". Biasanya aku tengok org yg lepas frust nonggeng dengan relationship dorang atau PUTUS CINTAN lah yg gemar mention this word of "KARMA", again over again.

Kenapa? Sebab dorang tak boleh nak terima yg dorang putus. Dorang takpercaya org yg dorang cinta tu bukan dengan dorang. Abes laaa remuk patah cincai berkecai pranggg prakk semua jadi kat hati tuu! Hancussss! Kan kan kannn? A word,  Heartbroken. Emo betul!
Alalaaa, emo kemain sampai baring pun kaki ke dinding!
 Kadang aku rasa pemikiran mereka yg terlalu mengharapkan karma utk seseorang tu takpatot lah. Karma ni macam satu harapan buruk yg diharapkan jadi dkt that person yg dorang takpuas hati tu. Ishh! Takbaik laaa doakan benda buruk untuk orang sampai macam tu! itu da mcm DENDAM! bila hati ada dendam, hidup mula lah tak senang. Rasa dengki, rasa marah tu makin menjadi jadi. Buruk hati tu nanti!
Hate you! Hate you! Ehh, kesah pulak aku? -___-
So, apa kata.. Sudah sudah letuuu ugut orang dengan karma! Apa katalah kannn.. *mata keatas* Kadang kita tak expect kita akan rasa sakit bila apa yg kita harapkan tak jadi macam yg kita nak. Kita je beria sayang dia, tapi dia tak. So, TAKKAN KEMANA. Sayang takboleh nak paksa, itu kena dera namanya! Aku paham lah perasaan tu, tapikann.. Cuba sedar diri sikit, nak emo dgn karma pun bawak istighfar kat Tuhan. Mungkin ada hikmahnya apa yg kita harapkan tu tak jadi kenyataan. Redhalah dengan apa yg terjadi walaupun perit gila hati tu.. It is better to let go of something than to hold on to nothing!

Dah adat bercinta, kalau tak bahagia, mesti kecewa. Tapi tak bermaksud kita kena jadi pendendam tegar. Lepaskanlah mereka andai itu yg terbaik dan move on untuk jadikan diri lebih baik. Takyah lagi dah gedik nak keluarkan ayat emo macam ni :
"You mainkan I, nanti u rasakan KARMA!" atau
 "Sampai hati awk tinggalkan sy, sy sayangkan awk. Takpe, at the end nanti u tahu ape itu KARMA." atau
 "Awk buat sy menangis, nanti awk akan menangis lagi terok dari ni. Itu KARMA!".

Kalaulah Karma yang balas dan bela nasib korang, malaikat Raqib dan Atiq kat kiri kanan tu buat apa? Allah kita bukan Karma, ini yang kita kena pegang and ingat. Jangan nak beria sangat Karma this and Karma that. Everything that happened is happened for a reason. 


No comments:

Post a Comment