YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Monday 17 June 2013

Raudhatus Sakinah

8 Jun minggu lepas. Aku and Kelab Khidmat Masyarakat group aku pegi buat program dekat Raudatus Sakinah. Ape tu? Hemm hemmm payah aku nak cakap. Pendek kata, rumah ni satu tempat dimana remaja2 yg tersilap langkah dalam hidup mereka. Ditempatkan disini utk memperbetulkan diri untuk menjadi wanita yg lebih berguna dan mulia satu hari nanti. Here we go!
Pepagi buta lagi kami bertolak ke sana dgn bas tercinta, bas UITM :3
Rombongan cik kiah hoiiii hoiii

     
       
Dah sampai, kena panjat panjat pasang banner pulak haaaa
Inilah Raudhatus Sakinah :) 
Dah nak pegi melawat org, kenalah bawak buah tangan. yedak?
Kena dengar taklimat dri warden dia. Insaf aku! Dahlah aku duk depan skali hah -__-
HAh! Tudiaaa pengacara majlis yg sempoi, Anaaa!
                 
Aktiviti first pagi tu, sesi berkenalan sambil melukis muka masing2!
khusyuk pulak aku!
Lepas sesi melukis, kitorang sama2 dengar Kak Aisyah bagi nasihat dan tazkirah pendek! Tacing okay! Baru aku sedar, kita yg kat luar ni kadang lagi hampeh daripada adik2 kat sana. Sebab, kat sana mereka diajar semula menjadi manusia mulia, jauhi segala dosa dan lebih banyak spend time utk Allah. Alhamdulillah.. Insaf kejap aku ni haa :3

 

Then kami makan tengah hari sama sama dgn adik adik kat sana :)
Last before balik, bergambar dulu sepukul! Hikkk! Banner tu pentinggg okay! Muahahha
Errr muka kepanasan dah sebenarnya nihhh, sabor jelahh demi sekeping gambor haa!

Err sebelum aku lupa, syarat nak bergambar kat sini, takboleh amik gambar adik2 tuu sebab dorang tak boleh dipaparkan di public. That's why lah gambar dorang hanya dri belakang sahaja!  Mereka insan terpilih yg kita kena sokong habis habis! so that one day dorang keluar, masyarakat tak tahu kisah silam mereka. Hopefully mereka smua dapat meneruskan masa depan dgn lebih sempurna dan bahagia! So sekian sahaja Program Sehari di Raudhatus Sakinah. Semoga adik2 kat sana tabah utk menjadi yg lebih baik, kita yg kat luar ni pulak sama2 lah amik pengajaran.. Dalam kehidupan, jangan sampai tersalah pilih jalan..



No comments:

Post a Comment