YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Thursday 1 August 2013

Tak Sama dengan Orang Lain :')

Seorang minah yg banyak cekadak, yang takpandai nak kawal emo sendiri, yang cakap merepek bila datang rasa bebukan, yang marah taknak mengaku salah, kadang susah nak consider situation, yang suka buat benda kecik jadi isu, yang manja tak tentu hala, yang menangis tak kena masa, yang bila jeles jadi garang macam lepas telan singa, yang selalu rasa macam tak disayang dan dilupa, yang merengek macam budak takcukup usia, yang nanti akan bersalah untuk apa yang dia kata. Hemmm hemmm selfish gila kan? Kan?

Hah! Lelaki mana yang mampu sabar, yang tabah melayan setiap perangai buruk mcm tu? Yang sanggup dengar setiap kata-kata yg kadang buat sakit jiwa, terasa. Kadang tu boleh jadi gila sbb bnda yg mengarut semua.  Yang masih lagi pujuk, membetulkan setiap isu merepek, yang tetap melayan takpenah jemu.  Siapa yang boleh diam dan kawal diri daripada marah dan cakap yg bebukan untuk sedarkan minah yg tah ape ape mcm tu? Paling kerek pun mesti lelaki tu letak fon, malas nak dengar semua lagi dah. And lama lama, that guy dah tak de feel nak layan semua perangai alah camtu.
Aci potong kuku lah aku kata, tak mudah nak jumpa lelaki yg sanggup jatuhkan ego and sabar melayan perangai pompuan camtu! Biasa lelaki ni dorang takde nya nak melayan, cool sampai camtu. Dorang akan rasa rimas, muak nak melayan pompuan yang tah pape macmtu haa. Kalau aku jadi laki pun aku tak kuasa nak melayan, dahlah manja tak tentu hala nak menangis macam orang dah buat salah besar gila dekat dia. Heh! Lempang jugak minah camtu karang!

BUT,  I’ve found that guy. Yang terlalu banyak sabar, yang faham setiap apa yang aku rasa, yang akan cuba apa yang termampu untuk buat aku rasa dia selalu ada, yang akan tetap betulkan apa yang aku merepek sesorang, yang tetap datang bila aku emo sendiri, yang masih mendengar semua cerita, yang tetap diam walaupun bnda yg aku cakap tu menyakitkan jiwa dia. Yang tetap ulangkan kata sayang. Dia bukan orang lain, and takkan ada yang lain mampu buat mcm apa yg dia usahakan. No doubt. Who is he? Well, you know who I mean.
"Sy taknak jadi sama macam lelaki lain. Awak pun tolonglah jangan samakan saya macam mereka."

So? Dear self, please. You know how much he has meant to you. You never take him for granted, so be happy. You wont find the second him for your whole life. Love him much more, adore him. Because there’s your saying upon him before, “SAYA TAKKAN PERGI WALAU APA PUN JADI”. Till Forever End, I’m here to stay.

*Dear YOU, I’m sorry for being such a perfect clingy girl, annoying much. So sorry for all my stupid words, really sorry! Sorry for making up those nonsense things. I’ll be better cuz I’m your Mrs. Always Perfect. One thing, SAYA TAKPERNAH TAKSAYANG AWAK.


No comments:

Post a Comment