YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Monday 25 November 2013

Salam terakhir 'KAWAN'

Assalamualaikum! Hai kalian *muka penat* -_______-
Lately makin busy sebab da nak abis semester tiga. Sibuk sangat dengan assignments yang bergunung ganang, event SOMA, tests yang tak kunjung habis, program tu ini anddddd... FINAL!!!! Denggggg.

Satu semester ni bawak life baru untuk aku. Aku kenal orang2 baru yang lagi tahu nak hargai aku and buat aku lebih real jadi aku. To be mentioned here, they are of course my loved ones! My family, my DD, Hanim, the gegirls, the kakaks, roomates and teman2 social networks yg cukup membahagiakan. Thanks much much much anddddd really much to all. AKu hargai gegila kalian smua yg selalu ada untuk aku.

Tapiiii aku tak faham lah. Ada lagi manusia yang dah taknak ada kaitan dengan aku, but still sampai hari ni aku dapat cerita macam2 dia jaja pasal aku. Errr, orang kata biar jelah dia nak kata apa, janji kita tahu diri kita siapa. tapi aku still heran dan tak paham, apa lagi masalah dia? YA Allahhhhhhh! Sabar jelaaaa haaaa. Yg takleh blah, org yg takpenah kawan dengan aku boleh pulak pegi tego one of the kakaks by saying this 

"Ehhh, awk kenal ke budak tu? Awak tahu tak budak tu terok perangai dia.." *sambil tayang gambar aku dekat kawan aku. What de....... -_____- hadoiiii.. Kau kan takpenah kawan or kenal aku, how come u come out with the statement saying that aku ni "TEROK"? Babe, nowadays fon semua canggih. Cuba kau snap gambar muka sendiri macam kau duk snap hari hari tuuu and pikir sekejap.. SEKEJAP PUN JADILAH... "Aku ni siapa nak kata dia terok? Penah ke dia buat jahat dekat aku? Penah ke dia datang susahkan aku? Aku ni kenal dia pun tak. Aku ni malaikat ke nak kata dia terok?" Haaaa, cuba laaaa kau reflect dekat diri sendiri dulu before kau nak judge aku. Apa sebab kau nak kata org terok? Diri kita sendiri tu takde cacat cela kat mana mana da ehh? Pliss laaa, stop burukkan org dekat org lain.
Assigments banyak lagi kan? Haaa kau pegi siapkan assignments tu dulu kasi carrymarks tinggi menggunung. Semua kan pandai :)

Anyway, kau kata kau happy dengan life kau sekarang. Then go ahead. Takpayah laaa dah kau nak jaja cerita pasal aku. Berapa banyak cerita kau nak buka? Sampai bila kau nak jaja? Aku takpenah dengki dgn kau, aku takpenah nak judge kau before ni once aku still dgn kau, aku takde nak simpan pape dekat kau, aku jaga rahsia kita, aku cuba jadi kawan yg selalu ada.Aku tak kacau kau pun kannn.. Aku pun happy gila dengan hidup aku skang. Thanks sgt sebab dah bukak mata kepala aku, yg selama ni aku silap jaga kawan. Selama ni aku campak pengorbanan, penat, sedih, sayang, kenangan untuk someone yg aku harapkan akan jadi teman selama aku kat sini. Aku bukan nak ngungkit, tp kau fikirlah balik.. Masa kau takde sesape, masa kau sesorang.. Kau lapar, kau takde duit, kau bosan, kau sedih, kau kena marah, kau penat, kau takut, kau jalan sesorang.. Sape ade dengan kau? Well, betul semua orang nak kejar markah tinggi. Maaf kawan kalau sebab kerja aku slama ni macam bodoh and kau susah nak terima, tapi sekarang aku happy buat kerja dengan mereka yg boleh terima apa aku usahakan. If aku silap kan, dorang jumpa and bagi aku betulkan elok2 bukan dgn cara arahan, tapi sebagai kawan yang tolong kawan. 

Last words, aku buat entry ni bukan nak burukkan kau atau ape lagi nak judge kau. Tapi aku taktahan dah dengan cerita bebukan lepas satu satu aku kena telan. Hemm, aku nak say thanks dekat kau sesangat sebab bagi aku satu pengalaman hidup yg takpernah aku rasa selama aku berkawan dengan ramai orang. Aku harapkan kau happy sangat2 dengan life kau, jaga diri, jaga makan, jaga kawan2 yg kau ada sekarang. Anddd mulai saat ni, aku akan buang semua rasa teringat, rindu, and semua gambar2 kenangan masa kita ada sesama dulu. Aku taknak dah sebut pape pasal ni, pasal kita dulu. Dah habis, habis lah. Taknak kawan, sudah. Duk diam2, bawak life masing2. Aku halalkan semua makan minum, gelak tawa, nangis pilu, tido bangun, terambil terpakai selama kita berkawan dulu. Aku maafkan segala silap kau dekat aku, aku pun mintak maaf dengan kau aku sebab aku bukan kawan yg macam kau perlukan as kau pun penah mention yang kita taksama, aku mintak maaf kalau selama kita kenal aku ni buat kau rasa terbeban.

Salam maaf dan terakhir dari aku untuk kau, 'KAWAN'.



No comments:

Post a Comment