YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Saturday 15 February 2014

Result.

Ohoiii hoiiii~ *nada M.Daud Kilau*

Hahh! Baca tajuk entry tu mesti korang bajet aku nak cakap pasal result aku dapat bape kan?!! hahah. Before tu, idea nak meraban pasal result ni idea drpd kawan mrsm dulu, Keriii *nah, da kredit nama mung*  Hohoo tepuk tangan! Hmm result aku biasa2 je, tak DL pun *lap airmata, tulaaa org suruh blajar leklok byk main lagi. padan muka sendiri* HAHA! Tapiiii, aku sangat lah syukur dgn result aku. Sebab? Sebab aku naik lebih drpd 3.0... Sebab nya masa previous sem jatuh gaung sampai tertimbus dlm lubang cacing dia punya jatuh tu! Tragisss oi! Tapiii, alhamdulillah.. Dgn hasil usaha aku pastu, aku bangkit kembali *muka komited*. Dan sgt berpuas hati dgn result aku.

Aku ade terbaca, "ILMU BUKAN PADA POINTER". Ehemm. Pada aku, betul lah tu. Sesungguhnya ilmu itu sampai mati. *flip kain semayang*. Yang penting, kau belajar dgn ikhlas, blajar sebab nak ilmu tu lekat dlm hati, belajar sebab Allah.. Pahala pun dapat! Lepastuuuu, usaha lah mana kau mampu. Jangan cepat cakap kita ni tak berape cukup bijaksana, NO. Tu kata2 nak kasi kau fed up je, setan semua tu! Kita semua diberi peluang jadi manusia, Allah kasi otak, appreciate it. GAGAL SEKALI TAK BERMAKSUD KAU GAGAL SAMPAI MATI. Allah tahu ape yg kau cuba usaha, and trust me.. Allah takkan kasi kau sesaje sakit otak study malam sampai pagi tanpa sedikit rezeki. Dia Maha Adil. Kau penat takat mana pun, usahalah slagi mampu. KALAU KAU TAK TAHAN PENATNYA STUDY WEEK, KAU AKAN PENAT KENA REPEAT. Taksanggup oi nak repeat paper, kacau semua jadual nanti. Yedakk? Haaa, kalau takmau repeat, usahalah sikit. At least pulun masa study week, contoh terdekat.. Aku sendiri. Masa study week tulaaa penyelamat result, bru nak cari nota, baru nak potostet past year smua. Hmmm cemerlang sgt aku ni. *lempang pipi sendiri*

Satu hal lagi, ape yg penting kita jujur masa exam. Haaaa, kau jangan cari pasal oi. Sekali tertangkap masa meniru dlm exam tuu kannn, haaaa menangis tak bertalu laaa oi. Kau sanggup nak klua dewan sbb kantoi meniru? Kau sanggup kena gantung? Kau sanggup kena repeat the same paper nnti? Haaaa come on lahh, kot ye pun kau berjaya dgn gilang gemilang sebab meniru masa final, tak kemana.. Someday rasa bersalah tu akan ada. Kalau meniru masa dlm kelas ramai2 tu ok laaa lagi sbb lecturers pun mcm kasi chance jee nak dpt carry marks tggi, life kat campus. Common laaa tu. Tapi bukan masa final exam, itu MELAMPAU. Heh. Sebaiknya jangan meniru langsung lah, itu baru EXCELLENT to the fullest!

Soooo for those yg dapat dekan tu, tahniah tahu! Hopefully korang dekan dgn kejujuran dan kebijaksanaan sendiri. Yang ade repeat? Heyyy bukan maknanya korang kena mati, just takde rezeki. rezeki korang ade kat depan hari if korang reti nak cari rezeki tu nanti anddd yg result boleh jalan boleh hidup macam aku ni, marilah kita sama2 perbaiki lagi so one day kite pun mampu bergelar FIRST CLASS HONOUR masa grad nnti. Insha Allah! Takbirrrrr! *haaa, terbakar semangat tak semua?*

Good luck for this upcoming new sem! Hopefully, all of us are better than before. Mmmmuah stepek :*

3 comments:

  1. haip kak nik! moga sukses selalu yee. i always pray for u. sincerity is the most important in seeking knowledge. even our pointer in dunya is not high as we expected, in akhirah inshaAllah we get it. love youuu :)
    p/s : kemain naa lagu semangat :P

    ReplyDelete
  2. Hihik! macehhh kak animm! inshaAllah, kite sama2 cuba yg terbaik! imissyou :*

    ReplyDelete
  3. Hihik! macehhh kak animm! inshaAllah, kite sama2 cuba yg terbaik! imissyou :*

    ReplyDelete