YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Monday 22 February 2016

Nikah Awal bagus, Nikah lewat kena sendu ke?

Hi helloooo!


Okay look, tajuk entry tu macam gaya nak emo kan? Tak. Tak. Baca dulu apa aku nak taip. Look.
Aku tengok ramai kekawan dah kawen, baya aku ni lamaaaa dah ha selamat tamatkan zaman dara semua. Aku jelaaa mereput lagi mencari identity diri dan menguatkan diri demi masa depan nanti.
Tahniah guys dah kawen. But then, dah kawen tu enjoy jelaaa bebaik. Upload gambar tayang kebahagiaan korang tu ok lah, kami reramai tukang like je. Aku tumpang bahagia tengok kebahagiaan semua tau!  Somehow, pernah tak baca orang kata tak elok nak over sangat sampai all the things nak upload nak cerita nak tayang kat public apa korang buat, apa korang dapat, apa korang pergi? Boleh timbulkan rasa dengki.  Aku tengah dengki ke ni? Emmm tah lahh ha.  Tak dengki pun. Memang aku beria bercinta lama dah, ada je cakap pasal kawen. Tapi deep in my heart, aku sebenarnya tak kesitu lagi. Aku rasa banyak benda aku kena cari dalam hidup ni. Once dah ready, ada rezeki Allah kasi, aku ajak semua datang kenduri k? Hik hik bila tu Allah je tahu.

Generally,

Korang yang dah kawen, aku tabik lah berjaya awal ni. Kena pulak dapat partner yang dah stable, plus rezeki korang yg mewah. Tapi kadang2.. Rasanya takperlu lah nak come out buat ayat macam

"Berkenalan lama2 belum tentu nikah pun. Alhamdulillah kenal kejap pun terus berjodoh."
OR
"Taksangka boleh bercinta lepas nikah, happy sangat even baru kenal tapi terus suka. Bercinta lama2 then buat maksiat, banyak dosa."

Ya Allah.. Tahulah kalian dah selesai, dah berjaya nikah jadi halal, dah bahagia.. Tapi takperlu laaa kot nak cakap macamtu kat memana status. Kesian orang2 lain yg macam aku ni, yang still kena struggle, kena stabilkan diri, kena kerja even dah lama kenal. Unfair lah since kau da selamat nikah awal, then kami yg kenal bertahun ni dilabelkan sesaja bercinta yg tak kemana. Dah happy tu, happy jelaa.. Status tu takyah nak beria sangat selit2 cakap how pity us yang still kena bercinta and struggle our lives ni. Or yg memang single dari dulu tu sepi forever.

To be easier, faham ni jelah. Everyone wants to get married, jauh daripada dosa bercinta lama-lama. But, everything is depend on REZEKI ALLAH. Kalau ada rezeki, boleh kawen awal, then it's good for you. Tapi, dont simply said kami yang tak nikah ni sesaja nak buat dosa and takberjaya nikah macamtu. Tak adil ye bro and sis semua. Patutnya, ayat kebahagiaan tu, stop pasal u both jela. No need to put some sentences yang orang baca tu orang rasa taksedap hati, sedih ke, takyakin dengan pasangan mereka ke. Faham kan? Bukan semata dengki, tapi ni common sense je. Ingat, rezeki setiap orang Allah buat beza2, kena pandai jaga je.

Out of all, all the best guys. Moga status suci itu, suci daripada hati dan jiwa yang takpernah lupa siapa kita suatu masa dulu yang mungkin TERSILAP SAYANG JODOH ORANG LAIN SAMPAI BERTAHUN  :)

No comments:

Post a Comment