YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Tuesday 21 January 2014

From Dz---> DD

It's a super duper great challenge of me! Yelah, daripada dia yg semua org panggil Dz aku nak ubah, nak jaga, nak sayang, andd nak kawen nanti untuk jadi my only DD. Macam2 bnda buat aku suka dia.

Before that, kenapa DD? Da kenapa takleh Dz? Ehh, gulahati aku, sukati laaa nak dia camner pun. Pedehal? haha takk.. Di sebalik 'DD' ada sebab aku sendiri. DD means Dzamir Darling *rasa mcm klopak2 bunga ros berterbangan tetiba*. Panggil DD sebab taknak ada satu pun sama yg panggil dia mcm aku panggil. Nampak laaa rare kt situ kan? *angkat kening* Lagipun, aku taknak aaa sama je dgn ex(S) dia masa zmn2 skolah dulu. Bye Dz. ZZzzz -___- Why DD?

Outside:
Tinggi yg just nice bila berdiri sebelah aku *even aku still nampak renek disitu*
Rambut yg pacak2 which buat nampak cool je
Hidung mancung comel je tetengah tu
That sexy lips babeh! Yeahh!
That awesome sweet smile, nak2 skang da takde braces andd gigi cantek dah! *melting*
Spek bingkai penuh yg nampak smart habis!
Body yg takbape tough tp aku suka aaa kan. Yela, aku ni keding je. Taknok eh yg keketul sgt.
Kening dd! Nampak mcm mat arab dah, most people tego we got the same kening. Hihik

Inside:
Manja sangat oi!
Suka terasa utk bnda2 org silap kata. Merajuk berkurun!
Faham apa aku nak bagitahu dia.
Bijaksana. Yg ni aku tabik aaa, bercinta bagai apa, result gempak je.
Tak slalu marah, skali dia berasap. Mulut terus jahat, Aku banjir airmata.
Manisss nak manjang. Nasib tak kna hurung dgn semut je.
Too crazy. Nakal, degil smua ada.
Kelakar, yg ni smpai tensen nak layan dia buat bongok.
Respect orang tua, ni aku nampak bila perati dia ckp ngn memakcik ke sesape yg lagi tua.
Sgt laa brotherhood pny org. always kna faham bila dia cakap "Dgn kawan ni manja" hmm
Sangat caring. Bila dia risau pape, mcm kecoh satu dunia.
Setia. Taksangka la kan, da berjarak berbatu gini dia mampu jaga setia tu leklok ha

The moments:
Bila aku nangis, dd pujuk. Buat bunyi "Shhh shhh shhh" sampai laaa aku tertido.
Bila dd trasa, merajuk. Mesti dia taknak skype tgok aku, sbb once dd takpernah boleh marah bila dia pandang muka iolls ni. *buat muka comel mintak simpati*
Bila dd potongkan ayam as dia tahu aku takreti makan yg kna potong2 ni. Kg nye aku -__-
Bila jumpa, that look that smile that show he's too excited to see me! Comel oii!
Bila dd jadi matured just nak advice aku once aku tolol sgt hah and he would repeat this "Dengar tak DD cakap ni? Kalau degil lagi, taknak sayang dia." and me, "Mana boleh taksayang, DD jahat! Wuuuu" *nangis sebaldi*
Bila dd jeles, sentap dia lebih 3 hari. Makan hati iolls nak tggu dia hepy lagi.
Bila paksa gelak masa tengah sedih. We would always force one another like this "Cepat gelak! Gelak!" then the side yg tengah sedih tu gelak hambar "Ha  Ha  Ha -_____-" smpai laa gelak real punya mengilai mcm langsuyar. Ehh! Langsuir. Hahaha
Bila dd sanggup travel jauh semata nak tengok aku dpn mata. Pehhh penat lelah tak terkira bila bahagia.
Bila dd bwk masuk restoren mahal, then aku noob taktahu nak order ape. 
Bila gayut memalam sampai pagi masa cuti. Cakap merepek, then gaduh, then pujuk. Zzz
Bila dd excited dpt seprais tetiba dri aku. Well, sweet laa sposen aku ni sbnarnya.
Bila dapat rose masa hari sabtu.
Bila dd buat jersey letak nama future daughter "Medina" and 20 as birthdate aku. Alolo sweet.
Bila aku fed up dgn pape, Dd always ade suruh aku sabar and dia kasi je aku luah semua fed up psl ape.
Bila aku malas masak time cuti, dd always ingatkan aku "Dd nak kawen ngn org pandai masak", so dri situ.. macam2 bnda aku msk smpai aku dah pandai masak! Yeyyy boleh kawen!
Bila dd sedih, dd tensen dgn aku yg suka merungt. Hahah! Pastu mula laa aku bebuat ayat memahami tp kt dlam sakit hati.
Bila dd call tetiba just nak bagi kiss then papp! letak fon. Hehh.
Bila dia bbm lewat pagi sebab takboleh tido, then dia jd sweeetttt nak mati bagi aku texts ayat gula batu berkilo haaa. Bangun pagi esok, air liur basi kt mulut pun rsa manis baca texts gitu. haha
Bila Dd nangis depan mata once dia buat aku trasa! Aaaaa terharu iolls *terjun bangunan*
Bila dd sedih tengok aku sedih sbb org lain, then dia jd marah gila haaa! Nnt dd mcm nk sepak je smua org tu.
Bila dd kejut Subuh and he'll wait for me to go for wuduk first baru dia letak fon.
Bila dd merengek ajak skype sampai tetido. Hikss comel je
Bila dd sanggup taktido malam tolong siapkan assignments aku.
Bila texting in English then dd betulkan ayat grammar aku. Zzzz tahulah TeSL.
Bila dd suka sangat dgr cerita pasal Mek Ayoh and the whole family.
Bila sama2 gedik nak kawen awal. 
Bila dd buatkan lullaby utk future baby.
Bila dd nyanyikan lagu sweet2 tetiba, inbox video comel. 
Bila dd cuba nampak perfect depan aku, dia cuba jd sehensem yg dia mampu so that aku takpandang laki lain. Oii even Aaron Aziz pun dd dengki oiii.
Bila dpat mcm2 bnda comel once dd dtg.
Bila text psl msa depan, andddd berangan jd Ibu and Daddy yg superb best!

Anddd so lots of  endless beautiful moments lagi lahh. Yg aku tahu aku syukur sangat ada DD. He will always be my favorite guy like ever. This is my Mr. Perfect and i adore him much. So? Tengok boleh, ko sentuh ko kacau DD.. Kau jgn tnya knapa aku bagi kaki kt muka korg sana sini. Okayy? Mmmmuahh setepek! :*


No comments:

Post a Comment