YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Friday 21 March 2014

theKakaks

Hai uolls! It has been a while aku asik mention theKakaks here and there. So, now i take a chance to introduce you my superb kakaks i ever have, my other beautiful people, sisterhood, a family, life. Bila aku kenal dorang, baru aku nampak erti kawan dgn campus ni. Bila hidup dgn dorang, baru aku rasa aku jadi hidup. Dorang kan, kalau ada takpuas hati ke pape.. Dorang terus cakap, macam a real friend should act. Yg aku tabik pasal dorang, kalau susah ke ada masalah ke.. Dorang tak tinggal tauu, dorang mesti sesama tolong. Sebab tu kalau buat pape je, mesti berderet semua sama sama. Even kami ramai, hati kami dekat.

Let's start with Mummy Kunor! Okay, Ku Noorshahira Ku Rahim. Why Mummy? Sebabbb... She always act like a mother among us. She takes care of our daily needs, bawak we all go here and there, jemput hantar kami pegi balik kelas, she would go out and get us some food to survive, she really takes care of our kebajikan laaaa pendek kata. Semua benda, she will take part termasuklah bangun kejut subuh, anddd cubit bontot orang kalau tengah syok bermalas malasan atas tilam. Nway, she's just like my superwoman. She's the one who brought me into this family after i've been lost, terkapaikapai after being dumb in a 'friendship' masa awal2 hidup kat campus duu. Sobss, how sad. So MummyKunor push me up, to be stronger, to keep alive and to be the real me. Thank God, now i really did it!

Along Qish. I used to call her Along sebab dia the eldest sister in her siblings and because of her size yg triple me, sooo suit her with "ALONG". Oh haa, nama dia.. Qurraisya Rahmat. Unik kan? Kannn? HAHA she's veryyy the ganas okay! Kalau dia marah ke bebel keee, abis keluar semua benda yg aku sdri takreti nak kata. Dialah paling brutal and garang, so jangan buat dia marah. Tapi aku dah lali dah kena sound, nakal plus pending sangat kann.. what to do. She got a real strong heart, dia selalu cakap dia hati kayu. Sebab? Sebab dia susah nak kesiankan orang yg memang buat salah as she prefer to say "PADAN MUKA!". She is another person yg ajar aku utk jadi kuat, who always tell me everything to face the situation. To keep me beware of the other people outside there, to not be sooo stupid to trust people easily. Emm, my kakak gadjet. my superb tukang buli. Tapiiii, kalau kenal dia bebetul.. She is sooo caring, and sometimes loving. Kalau bebosan, dia datanglah bilik. tengok aku duk buat ape, paling gila.. Boleh selfie sesama tak kira masa. Sayanggg AlongQish. *beliau masih single, Hihikk!
My Kekniss! Yayyy! Anis Sofea My bedmate, my hug before bangunn tidur, my imam, my setazah sebab she would always be the one yg akan tegur kalau pakai short pant gaya amoi tuu *insaf*. Hihik! Kekniss ni soft hearted sangat tauu. Dengan dia, aku akan bahasakan nama. Takcakap aku kau, takde lahh nak sebut bongok ke apa kalau borak dengan dia. She would always there, layan je semua benda kalau aku mintak apa apa. Macam a sister always does. bebel? Emmm boleh tahan lah jugak. yelaaa, aku ni.. semua org pun akan bebel. hahahaaha yg aku tahu.. Kekniss laa kakak yg paling soft, andddd..... ni serius, cantik. *pun masih single. HAHAHA


Next, my makcik instagram, makcik fashion, makcik gambar, partner in crime, master chef andddd kakak paling comel sebab dia paling kecik among us. Introduce you my KakBell or nama glemer, Nabilah Ahmad. KakBell ni laaaa yg selalu melayan kegilaan aku bab bergambar, bab gedik mengada, bab fesyen, bab loveee lovee.. Haaa! Sweet kan? Paling best kalau story pape dekat kakbell, dia akan always dengar macam bebetul faham apa aku nak katakan. Puas laaaa kalau cerita pape dekat dia, a good listener. Not to forget, cecepat lahhh kawen dengan abang sado pujaan hati tuuu. 

Kak Jaja atau dengan nama ic nya Siti Hajar binti Ishak. Haaaa, kak jaja ni.. Dia serius sikit. Kalau tak kenal dia, mmg dia takkan nak tegur korang dulu. Aku dulu pun takberani nak tegur dia, dia tengok org mcm semua kena jeling sebab mata dia sepet, nampak sipi sipi jee camtu. Tapi now, bila da dekat da rapat.. Ya Allah.. Skali kalau dia tergelak, nak menangis tengok. Macam ikhlas gila dia gelak, andddd bila bebetul kenal dia kann.. Sebenarnya dia sweet laa jugak. Sebenarnyalahhhh... *ini pun solo lagi. Hiii

Kak Seha. haaaa ni kakak yg paling noob, Siti Nasihah Muhamad Zawawi. HAHA, bukan ape.. Dia punya muka kalau tengah cakap dgn dia kan, mesti macam takde expression punn. Tapi, kalau bab KPOP. Haa, kau takyah cakap aaaaa.. hari hari dia layan. Paling takleh blah, klau ajak bergambar dgn dia kan.. mesti takde satu pun gambar normal. mesti dia sebok jee nak buat aksi bebukan, rosak gambar. hahaha kelakar tauu! Nak nak kalau dia mula bercerita, mmg klaka. Bukan sebab cerita dia yg klaka, tapi tgok muka dia. hahhaha

Kak Fara. Nama special, Fara Maakon. Haaa! Kak Fara ni laaaa chef kitorang! Dia masak kann.. Perghhhhh! meleleh air liur habaq hanggg. Sedapppp oi! Dah boleh aaaa nak bukak kedai makan kannn. Dia pun macam pemalu, tp kalau bcakap.. Tetiba brutal macam kakak kawasan dah. HAHAHA

Last but not least.. KekTaaa! Nama penuh, Masitah Azid. Emm ni laaaa komander paling berkaliber! Kikiki.. Tapi kann dia laaaa paling penyayang. Sebab? Dia sorang je panggil aku "DikSya", haaaa sweet dak? Hihihi. Comel sangat taw! Ni lagi sorang, kalau bergambar takpernah normal. Yg suka pasal Kektaa, dia lawak gilaaa oi. Cerita dia, semua takpernah fail buat kitorang terguling gelak ha. Tapii sorang guys, ni tunangan orang dah. HAHAHA

Sooo, here my words sisters. Thanks a lot for being with me, be my sisters, my family. I have never thought that we would be this way sedangkan awal2 dulu all of you annoyed gila dengan aku. HAHA Allah dah set up semua ni dalam cerita kita kot, what else aku boleh cakap except SYUKUR. Yes, really much. Syukur sebab Allah datangkan korang utk jaga aku, support aku, buat aku macam adik korang sendiri. Sebab tu aku tak amik hati sangat kalau korang bebel pape, sebab mmg mcmtulahh a kakak always behave. I'm so sorry if I'm not good enough or else.. But from my side, i do appreciate your kindnesses, your cares, yourselves. Really thanks, i pray that Allah would always take care all of you and keep you all safe in whatever you do. May this sisterhood long last. You know what's forever is? You, theKakak.




Mmuahhh stepek :*

No comments:

Post a Comment